Data dodania: 2024-02-02
Dofinansowanie dla projektu InfraNoise
Politechnika Gdańska (lider projektu), w konsorcjum z Politechniką Wrocławską, prowadzi projekt badawczy pn. „System precyzyjnego monitorowania oddziaływania ruchu kolejowego na środowisko z uwzględnieniem informacji o danych ruchowych, technicznych i środowiskowych”, w skrócie InfraNoise.
Wartość projektu: 4 491 340,00 zł.
Dofinansowanie z budżetu państwa: (50%): 2 245 670,00 zł.
Projekt jest realizowany w ramach konkursu Brik II, prowadzonym wspólnie przez NCBR oraz PKP PLK S.A, który wspiera badania naukowe i prace rozwojowe w obszarze infrastruktury kolejowej. Kierownikiem projektu z ramienia Politechniki Gdańskiej jest dr hab. inż. Piotr Chrostowski z Katedry Inżynierii Transportowej WILiŚ, a głównym wykonawcą jest dr hab. Andrzej Wilk wraz z zespołem Katedry Inżynierii Elektrycznej Transportu WEiA.
Projekt InfraNoise dotyczy niezwykle istotnego problemu związanego z ochroną środowiska, a także hałasu i drgań w obszarach zurbanizowanych występujących w bezpośrednim sąsiedztwie infrastruktury kolejowej.
Opracowywany system będzie posiadał strukturę rozproszonej obszarowej sieci sensorowej, w obrębie której poszczególne węzły pomiarowe komunikują się z koordynatorem systemu, a rejestrowane dane o ruchu pociągów przetwarzane będą na potrzeby identyfikacji i oceny występujących oddziaływań. Szerokie spektrum czynników związanych z ruchem taboru kolejowego, a także charakterystyk dróg szynowych, wymaga od zespołu badawczego implementacji szeregu algorytmów umożliwiających skuteczne pozyskiwanie i przetwarzanie danych w informatycznej strukturze bazodanowej.
Zespół B+R Lidera to interdyscyplinarny zespół pracowników Wydziałów Inżynierii Lądowej i Środowiska (jednostka realizująca) oraz Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej.
-
2024-11-18
XII Dzień Strefy na Politechnice Gdańskiej
-
2024-11-11
Zgłoś projekt do Budżetu Obywatelskiego PG!
-
2024-11-04
Konkurs Engineer 4 Science 2024