Szkolenie z aplikacji webowej „InnoSatTrack” | Wydział Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2023-04-04

Szkolenie z aplikacji webowej „InnoSatTrack”

InnoSatTrack
W dniach 23.03 – 24.03.2023 na wydziale odbyło się szkolenie z aplikacji webowej „InnoSatTrack” dla delegatów z PKP-PLK. Delegacji przewodził Pan Damian Sawko - Zastępca Dyrektora Biura Terenów Kolejowych i Ochrony Środowiska. W spotkaniu wzięli udział główni wykonawcy projektu „InnoSatTrack” z Wydziału Elektrotechniki i Automatyki oraz Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska.

Szkolenie to wynikało z zapisów umowy dotyczącej realizacji projektu POIR.04.01.01-00-0017/17 (akronim „InnoSatTrack”) jako Wspólnego Przedsięwzięcia Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., polegającego na wsparciu badań naukowych i prac rozwojowych w obszarze infrastruktury kolejowej pn. Badania i Rozwój w Infrastrukturze Kolejowej - BRIK.

Projekt „InnoSatTrack” realizowany był przez Konsorcjum,  w którego skład weszły Politechnika Gdańska (lider konsorcjum) oraz Uniwersytet Morski w Gdyni. Politechnika Gdańska reprezentowana była przez Wydział Elektrotechniki i Automatyki oraz Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska. Uniwersytet Morski reprezentował Wydział Nawigacyjny.

Zasadniczym tematem szkolenia były techniczne specyfikacje przetwarzania sygnałów z systemów pomiarowych przez aplikację webową “InnoSatTrack”:

  • System GNSS (ang. Global Navigation Satellite System),
  • System INS (ang. Inertial Navigation System). IMU (ang. Inertial Measurement Unit),
  • System fotogrametryczny,
  • System MLS (ang. Mobile Laser Scanning).

Zasadniczym zadaniem aplikacji „InnoSatTrack” jest wyznaczenie trajektorii osi toru kolejowego z wysoką precyzją (± 10mm, przy prędkości 30 km/h) przy zastosowaniu interdyscyplinarnego podejścia i szeregu algorytmów (wyrównywanie sygnałów GNSS, korekta pochylenia i przechyłki, korekta przemieszczeń poprzecznych wagonu pomiarowego, estymacja profilu podłużnego toru, estymacja krzywizny poziomej, generowanie współrzędnych osi toru w układzie PL2000 – dane tabelaryczne, wyniki graficzne DXF itp.).

Spotkanie delegatów z PKP-PLK i wykonawców projektu „InnoSatTrack” było bardzo konstruktywne. Obie strony zadeklarowały chęć dalszej współpracy w tematyce wyznaczania precyzyjnej osi toru kolejowego z wykorzystaniem mobilnych systemów pomiarowych.

77 wyświetleń