W dniu 17 marca 2017 roku odbyło się pierwsze spotkanie Rady Konsultacyjnej Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej w kadencji 2016-2020.
Na spotkanie przybyło 15 członków lub osób reprezentujących członków Rady, którym Dziekan Wydziału prof. Janusz Nieznański wręczył akty mianowania.
Spotkanie rozpoczęło wystąpienie Dziekana na temat uwarunkowań rozwoju Wydziału w okresie 2016-2020. Po prezentacji Dziekana członkowie Rady przedstawili krótko siebie i reprezentowane instytucje.
W ramach dyskusji wyrażono między innymi następujące poglądy:
- Celem działania Rady powinien być udział w rozwiązywaniu problemów Wydziału. Konsultacje z Radą można przeprowadzać poprzez rozsyłanie odpowiednich ankiet, a 3-4 razy w roku można organizować burze mózgów. Waldemar Dunajewski
- Konsultacje powinny dotyczyć dobrze zdefiniowanych obszarów: nauka, współpraca, networking. Grzegorz Purzycki
- Spotkania Rady powinny odbywać się 1-2 razy na semestr z określonym tematem wiodącym (np. spotkanie dotyczące praktyk studenckich w przedsiębiorstwach). Tomasz Buda
- Ważna jest współpraca przedsiębiorstw reprezentowanych w Radzie ze studentami, a w szczególności z kołami naukowymi. Taka współpraca pozwala studentom zdobywać doświadczenie i kwalifikacje (np. program MS Team), a przedsiębiorstwo buduje zasoby ludzkie, po które może sięgać w czasie okresowych spiętrzeń pracy. Jan Mioduski
- Przedsiębiorstwa reprezentowane w Radzie mogą przeprowadzać szkolenia dla nauczycieli akademickich (jak pracuje firma, procesy decyzyjne, bezpieczeństwo, …). Katarzyna Dalba
- Przedsiębiorstwa mogą oferować szkolenia dotyczące kompetencji miękkich. Jadwiga Piechowiak
- Ważnym tematem współpracy merytorycznej może być kogeneracja. Małgorzata Sądej
Członkowie Rady uznali, że koncepcja organizowania spotkań w siedzibach firm reprezentowanych w Radzie jest warta wdrożenia i zgłosili gotowość do organizowania takich spotkań w swoich firmach.